watching you sleep, it hurts a lot

Jag drömde om Richard en natt. Att vi träffades på Vasaplatsen som jag känner den, rörde oss i områden där jag har bott. Han hade en lägenheten i husen som gränsar Aschebergsgatan och Vasastan(my h00d) , och hans lägenhet var helt i trä. Många rum, men bara runt tio möbelartiklar. Vi satt i ett fönster och kollade mot innergården, men jag kopplade aldrig att den såg ut som min. Han var fortfarande ihop med sin pojkvän, vi rökte och fimpade i ett askfat som stod på en trälåda, allt han sa var skitkul.
 
Vasastan hemsöker mig, tanken på att kunna vandra genom Haga och in till Linné vilken dag som helst, bara för att handla mat om det sig ville. Taket som föll ner i stora cementsjok mitt i natten i lägenhetens största sovrum. Millenniumskiftets nyårsfest. Vasakravallerna. Råttorna. Maria Blomman.
 
Jahapp. Jag inväntar slutet på mitt distansförhållande, ni då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0