terf killer

Vi måste prata om fittfeminism? Det är inte progressivt. Vaginakonst som feministsymbol är inte progressivt. I en tid där alla i min umgängeskrets påstår sig förstå transsnacket så är det en absurd mängd teorik i form av penis = man och vagina = kvinna. Det är förtryck. Inga men. Kvinnor har kukar. Män har fittor. När S*lvana Im*m sjunger om "power pussies" känner jag ingenting. Hon menar inte mig. Hon menar alla cistjejer, för alla tjejer har fittor, och alla som har fittor är tjejer. Z*ra L*rsson gör en instagrampost om att kvinnor blir förtrycka av alla, däribland "icke-män". Någon frågar om hon seriöst tror att kvinnor inte förtrycker transpersoner. Hon svarar att hon inte vet tillräckligt mycket om transpersoner för att inkludera dem. Trött på det nu. Man ska inte gå i prideparaden om man tror att meddelandet handlar om "kärlek" och inkluderar transidentiteter som en sexualitet för enkelhetens skull. Din feminism är transfobisk och transmisogyn om du tror att den bara innefattar ciskvinnor. Din feminism är värdelös om den inte är intersektionell.

Kommentarer
Postat av: lou

*applause*

2015-10-23 @ 19:29:40
Postat av: Lou

drömde om dig, vi skulle ut på klubb. Du var glad på det sättet vi var glada när vi var små. Jag var glad. Tycker om dessa drömmar <3

Svar: hatar klubb. falsk dröm. skoja hahahahahha
sanmaruyon.blogg.se

2015-10-25 @ 11:22:51
Postat av: lollo igen

"Någon frågar om hon seriöst tror att kvinnor inte förtrycker transpersoner." - var står detta? Vill gärna läsa.

Svar: Fan minns inte exakt vilken bild? Plus att det var i kommentarsfältet. Men någonstans på hennes instagram. Pinsamt felformulerat eftersom hon antagligen tänkte att ingen skulle se det. Ska kolla om jag hittar!
sanmaruyon.blogg.se

2015-10-27 @ 16:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0