last night in my dream

Kom på en låt på spotify och plötsligt blev det sommaren 2015 igen. När det regnade i tre månader och i danmark var det ångvarmt. Jag vantrivdes här som där och kunde bara tänka på hur våren i usa hade varit så mycket mer; varm, ny, spännande. En bil och en promenad. Men sommaren i Göteborg var bara fuktig och okänd och jag var nyss utkommen och obekväm i allt och alla. I fem dagar passade jag en lägenhet och försvann in i ett virtuellt hål där allt var underhållning men främst fick jag betalt; och de pengarna skulle prompt användas till att återvända till kontinenten.
 
Det var så blött den sommaren. Det var så blött och varmt och ensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0